2016년 11월 14일 월요일

[Tip] Qlik.Printing.Sense.Service stopped working



If you see the above message, you can solve as follows.

1. Please, start Command Prompt as an administrator by right-clicking it and select Run as administrator.

2. Enter this command to reset the network adapter (end with the Enter key):
netsh winsock reset

3. Restart the computer.

4. Please, delete these two files:
C:\WINDOWS\system32\LavasoftTcpService64.dll
C:\WINDOWS\SysWOW64\LavasoftTcpService.dll (only for 64-bit Windows)


Reference URL
- https://community.qlik.com/thread/181612 (Qlik Community)
- http://hummingbird.tistory.com/6001 (LavaSoft)


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 다양한 채널의  블로그 작성으로  집중이 좀 안되기도 하고  나의 회사를 운영하고 관리 하다 보니  회사의 블로그로 작성 해보는 것은 어떤가 하고  하나로 옮겨 봅니다.  (주)다이닝웨이브 - 블로그 바로가기